مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

دو گام کلیدی در مسیر مدیریت موفق


پول‌نیوز، مازیار دانیالی - هنگامی که در هر سطحی به یک مدیر مبدل می شویم، مسئولیت سلامت و موفقیت افراد دیگر بر عهده ما قرار می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل پول‌نیوز، به عنوان یک مدیر، از طریق موفقیت دیگران است که به موفقیت دست می یابیم. دو گام می توانند در بهبود توانایی مدیریت موثر تاثیرگذار باشند که عبارتند از:

1. آشنایی کامل با افرادی که رهبری و مدیریت آنها را بر عهده داریم.

2. توسعه درکی عمیق از شایستگی و دیدگاه افرادی که مدیریت آنها را بر عهده داریم.

گام نخست مدیریت

نخستین وظیفه مدیر ارتقا درک و شناخت وی از افراد است. به عنوان یک مدیر، زمانی که به خوبی با افراد تیم خود آشنا نیستیم چگونه می توانیم انتظار دریافت بهترین ها را از آنها داشته باشیم؟ موضوعاتی مانند سیاست و یا روش کار وجود دارند که به همه مربوط می شوند اما برای دریافت بهترین ها از هر فرد نیازمند برقراری ارتباط با آنها در سطح شخصی هستیم. عامل کلیدی برای مدیریت دیگران درک کامل و در نظر گرفتن آنها است. وظیفه ما به عنوان یک مدیر با آموزش، توسعه و تمرین دادن دیگران گره خورده و توسعه درک درست از موارد زیر در دستیابی به این هدف موثر است:  

چه چیزهایی به آنها انگیزه می دهد؟

آرزوهای آنها چیست؟  

آنها دارای چه ظرفیت هایی هستند؟

چه چیزهایی برای آنها اهمیت دارد؟

مدیریت درباره این که به افراد بگویید چه کاری را انجام دهند نیست بلکه درباره این است که:

به آنها نشان دهید چه کاری انجام دهند.

چگونگی انجام کار را به آنها آموزش دهید.  

آنها را در به فعل رساندن ظرفیت های بالقوه های خود همراهی کنید.  

بر منافع و رفاه دیگران متمرکز باشید.  

به آنها در بهبود و دستیابی به نتایج دلخواه کمک کنید.  

با آنها روابطی بر اساس احترام و درک متقابل ایجاد کنید.

مدیریت، قرار داشتن در بهترین حالت برای کمک به دیگران در راستای کسب بهترین حالتی که برای آنها امکان پذیر است، محسوب می شود. هنگامی که برای شناخت و درک افراد زمان اختصاص دهیم می توانیم از طریق تمرکز بر دو جنبه کلیدی "شایستگی" و "دیدگاه" به این شرایط دست یابیم.

گام دوم مدیریت

شایستگی - سطح مهارت و توانایی هر فرد برای انجام وظایف است که مناسب بودن وی برای تصدی یک نقش را تعیین می کند. هر فردی محصول تجربه شخصی، سطح آموزش و تمرین، توانایی هایی ذاتی، ارزش ها، باورها و استانداردهای شخصی بوده و تمامی این موارد باید در تمامی موقعیت های مدیریتی مد نظر قرار بگیرند.

برقراری ارتباط با فرد و توسعه درک درست از این که او چه کسی است به عنوان تنها روش برای ارزیابی شایستگی وی باید مد نظر قرار بگیرد. به عنوان یک مدیر نیازمند شناخت افراد تحت مدیریت خود هستیم. اگر این گونه نباشد بروز خطاهای مدیریتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

دیدگاه - روش تفکر هر فرد درباره یا ارزیابی یک پیام، موضوع یا وضعیت بر اساس شخصیت، چارچوب ذهنی، تجربه، خواست ها و نیازهای آنها محسوب می شود. افراد دارای دیدگاه های شخصی در هر موقعیتی هستند که می تواند فهرستی بی انتها از متغیرها مانند سن، جنسیت، فرهنگ، تجربه، ارزش ها، باورها، تجارب، شرایط خانوادگی و غیره را شامل شود.

به عنوان مدیر این وظیفه ما است تا آگاهی و درک خود از این متغیرها را افزایش داده و چگونگی استفاده از این درک به صورت مناسب برای همترازی سبک مدیریت با نیازهای افراد را فرا بگیریم. برای آن که در بهترین حالت قرار داشته باشند، افراد نیازمند آگاهی دقیق از آن چه باید انجام دهند، چگونگی انجام آن و این که چه انتظاری از آنها وجود دارد، هستند. آنها باید به صورتی مناسب مدیریت و راهنمایی شوند. آشنایی با افرادی که تحت مدیریت ما قرار دارند، در کنار شناخت شایستگی و دیدگاه به ما اجازه می دهد سبک مدیریت خود را با نیازهای آنها همتراز کرده و راهنمایی هایی درست ارائه کنیم.

سرمایه گذاری روی طلا


چند تن از دانشجویان پرسیده اند: کدام شیوه خرید طلا بهتر است مصنوعات طلا، سکه یا شمش طلا؟ در پاسخ به این سوال باید شرایط فرد را ابتدا بررسی کنیم.


اگر فرد از مصنوعات طلا مثل انگشتر و النگو استفاده می کند طبیعتا این نوع سرمایه گذاری می تواند گزینه خوبی باشد.از آن جنبه که همراه سرمایه گذاری استفاده دیگری نیز در جریان است. اما با توجه به کارمزدی که در حال حاضر تقریبا یک چهارم ارزش طلا دریافت می شود برای سرمایه گذاری صرف، در صورتی که مصرفی برای شما نداشته باشد، گزینه خیلی خوبی نیست.

 

اما بین سکه و شمش کدام بهتر است؟ بستگی دارد که شمش را چگونه بتوانیم بخریم.اگر با کارمزد بالاتر از دو درصد بخریم طبیعتا خیلی مناسب نیست. نکته دیگر در خرید شمش این است که چقدر به عیار آن اطمینان داریم.شمش های غیر شرکتی و تهیه شده از طلای آب شده ممکن است در بخشهای مختلف عیار یکسانی نداشته باشد و احتمال تقلب در آن زیاد است. در بازار ایران معمولا این شمش ها مورد استفاده قرار می گیرد و عیار آن 18 یا 750 باید باشد.در حالی که عملا این عیار کمتر از 750 است.

برای فعالان صنف طلا خرید شمش خیلی خطرناک نیست و برای آن کارمزد زیادی هم نمی پردازند.بررسی عیار نیز برای آنها آسان است. اما برای افراد عادی ممکن است در وهله اول با دشواری هایی همراه باشد. اگر شمش استاندارد مورد تایید شرکت معتبر نیز وجود داشته باشد قطعا می تواند گزینه خوبی باشد.


اما سکه در چه شرایطی است؟ سکه شمشی است که بانک مرکزی با زیبایی آن را ضرب می کند و عیار این شمش 22 است.برای ضرب هم تقریبا 5 هزار تومان بانک مرکزی دستمزد می گیرد.قیمت سکه معمولا در بازار ایران با حباب همراه است.یعنی علاوه بر حق ضرب 5 هزار تومانی باز هم از ارزش واقعی طلای موجود در آن گرانتر است. اگر این حباب خیلی بالا باشد سکه برای سرمایه گذاری در برابر شمش گزینه خوبی نیست. اما در شرایط استثنایی هم اکنون حباب سکه تمام منفی ، نیم سکه و ربع سکه دارای حباب است(با محاسبه قیمت دلار 3300 تومان) و  مقدار حباب را می توانید در صفحه اول طلا نیوز یا نشانی زیر بررسی کنید:

http://www.talanews.com/fa/kxka

و  سکه یک گرمی همچنان حباب دارد.

در این حالت استثنایی خرید سکه  تمام برای بلند مدت در صورتی که طلا را گزینه سرمایه گذاری انتخاب کرده باشید ، بهترین گزینه است. به این نکته هم می توانید توجه کنید که فروش سکه به مراتب آسان تر از شمش و مصنوعات طلاست.

هرچند همه چیز قابل پیش بینی نیست. مخصوصا نتایج مذاکرات سیاسی و قیمت دلار در روزهای آتی . اما پول درآوردن کار ساده ای نیست و افرادی موفق هستند که ریسک های عاقلانه تری می کنند. یعنی هم باید جسارت داشته باشید و هم عاقلانه رفتار کنید. دو جریانی که با هم در تضاد است!

در هر صورت این فقط پاسخ به سئوالات مختلف بود و صرفأ یک  نظرپیشنهادی است .سعی کنید در هنگام سرمایه گذاری با سایر صاحبنظران ومتخصصین مشورت نمایید.

کسب موفقیت در ​زندگی

بیشتر مردم فقط می‌خواهند زندگی خوب و خوشی داشته باشند و همواره در زندگی شاد و موفق باشند، اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چگونه می‌توانید ابعاد تازه‌ای را وارد زندگی خود سازید؟ منظور از ابعاد تازه در زندگی، افق‌های تازه‌ای است که برای خود به‌وجود می‌آوریم و معنا و وضع تازه و عمیق‌تری به زندگی خویش می‌دهیم. بعضی وقت‌ها پیش آمده که به خودمان قول می‌دهیم ​ از فردا زندگی بهتری را آغاز ​‌کنیم، اما متاسفانه بعد از مدتی زیر قول خود می‌زنیم.

1240452_562175197164198_213394024_n

بیشتر مردم بر این باورند که کسب موفقیت در زندگی سخت و دشوار است، اما در حقیقت برای دست‌یافتن به موفقیت در زندگی به تلاش و کوشش و جدیت نیاز است. فقط کافی است بخواهیم و اراده کنیم.

اگر می‌خواهید در زندگی فردی موفق باشید به نکاتی که در زیر اشاره می‌شود توجه کنید:

۱ـ کنترل استرس
یکی از مهم‌ترین راه‌های استثنایی برای کسب موفقیت در زندگی کنترل استرس است. درصد قابل توجهی از مردم ​ دچار استرس و اضطراب هستند. به عبارت دیگر هیچ‌کس در دنیا نیست که بتواند استرس و اضطراب را به طور کامل کنترل کند. البته استرس و اضطراب تا حدودی طبیعی است و همراه ما. هنگامی که دچار استرس می‌شوید، یک نفس آرام و عمیق بکشید به صورت دم و بازدم، بعد بدنتان را شل کنید و اندام‌ها را بکشید و سپس کلمات آرامش‌بخش را با خود تکرار کنید، به عنوان مثال با خود بگویید، من آرام هستم یا من استرس و اضطراب ندارم و از محیطی که باعث ایجاد استرس در شما شده است، خارج شوید. سعی کنید استرس خود را کنترل کنید. زمانی که بتوانید با این روش یا هر روش دیگری که خودتان می‌دانید استرس‌تان را کنترل کنید، آن وقت می‌توانید با آرامش بیشتری مشکلات زندگی را بررسی و سپس حل و فصل کنید؛ زیرا توانسته‌اید در زندگی به آرامش نسبی دست یابید. در نتیجه یک گام در جهت موفقیت، در زندگی برداشته‌اید.

۲ ـ تغذیه مناسب
یکی دیگر از راه‌های موفقیت در زندگی توجه داشتن به تغذیه سالم است. شما با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و استفاده بیشتر از سبزی‌ها، مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها و ثابت نگه داشتن قند خون می‌توانید فشارهای روانی را کم کنید. تلاش کنید به جای استفاده از مواد غذایی کنسرو شده و نیز پرچرب، بیشتر از غذاهای خانگی و طبیعی استفاده کنید، زیرا غذاهای کنسرو شده بیشتر شامل مواد افزودنی است و فقط باعث اضافه‌وزن می‌شود. پس از رژیم غذایی خود غافل نشوید، که سلامت بدن را تضمین می‌کند. زمانی که به لحاظ روحی و جسمی سالم باشید، می‌توانید به موفقیت‌های زیادی در زندگی خود دست یابید.

۳ ـ ورزش کردن
ورزش کردن هم روی موفقیت شما در زندگی تاثیر می‌گذارد. پس هر روز ورزش کنید، زیرا بدن ​ به ورزش روزانه نیاز دارد. در واقع سعی کنید ورزش​ را در برنامه‌های روزانه خود بگنجانید. بد نیست بدانید ​ ورزش ​ فقط برای سلامت جسم نیست، بلکه در روحیه ما نیز خیلی موثر است. پس از چند دقیقه ورزش روحیه​ پس از ورزش و بعد از ورزش را مقایسه کنید. ورزش ​ سموم بدن را دفع می‌کند و باعث شادابی می‌شود، کالری‌های اضافه در بدن را می‌سوزاند، ضریب هوشی را بالا می‌برد و خستگی ناشی از کارهای روزانه را از بدن ما از میان می‌برد. در نتیجه زمانی که ورزش می‌کنید سالم‌تر و سرحال‌تر می‌شوید، آن وقت بهتر می‌توانید با مشکلات خود کنار بیایید.

۴ ـ افکار مثبت
برای رسیدن به موفقیت در زندگی باید افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید، زیرا افکار مثبت یکی از عوامل موثر بر موفقیت در زندگی محسوب می‌شود. وقتی ​ افکار منفی به سراغتان آمد و ذهنتان را درگیر خود کرد، یک نفس عمیق بکشید و سپس با آرامش به موضوعات خوب و امیدبخش فکر کنید، زیرا ​ افکار منفی مانع رسیدن شما به اهدافتان می‌شود. اگر بتوانید بر افکارتان مسلط شوید، آن وقت می‌توانید با روحیه‌ای مناسب و خوب به هدف‌تان در زندگی دست یابید. موفقیت ما در زندگی به نوع تفکر و نیز نگرش ما بستگی دارد. پس همیشه مثبت فکر کنید و شاد باشید، زیرا لحظه‌ها در گذرند.

۵ ـ روحیه خوب
یکی دیگر از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت در زندگی داشتن روحیه مثبت و بالاست. ما می‌توانیم با انقلاب درونی تغییرات مثبتی در روحیه خود و اطرافیان ایجاد کنیم. اگر روحیه مثبت داشته باشیم، چهره و نگاه ما بشاش می‌شود و روحیه اطرافیان ما نیز بهتر می‌شود و اگر روحیه منفی داشته باشیم هم حال خودمان را خراب کرده‌ایم و هم حال اطرافیان را. شما با داشتن روحیه بالا می‌توانید افکار منفی را از ذهن‌تان پاک کنید و با آرامش خاطر به دنبال کسب موفقیت در زندگی بروید. پس مراقب روحیه خود باشید.

و در پایان موفقیت در زندگی به نحوه تفکر و نیز نگرش ما بستگی دارد. پس استرس خود را کنترل کنید، به تغذیه خود توجه داشته باشید، ورزش کنید و افکار منفی را از ذهن‌تان بزدایید و در نهایت روحیه‌ای بالا داشته باشید.