مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

داشتنی های ارزشمند


همین آلان بدون اینکه زیاد فکر کنید و تقریبأ بلافاصله جواب این سئوال را بدهید:

"فرض کنید که به دلیل بروز بحران مجبورید تعدادی از زنان و کودکان خانواده را به شهری دور منتقل کنید ، خودتان هم نمی توانید با آنها بروید چه کسی را از بین آشنایان برای این کار انتخاب می کنید و چرا؟".


آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا وقتی مدیران به دنبال یک شخص مناسب برای یک کار


مهم می گردند، بلافاصله روی افراد خاصی انگشت می گذارند؟چرا وقتی اوضاع به هم می ریزد اشخاص


مشخصی از بین جمع ناخودآگاه به عنوان رهبر انتخاب می شوند و چرا در بحرانی ترین شرایط همیشه


کنترل اوضاع به افراد به خصوصی سپرده می شود!؟

 

ادامه مطلب ...

موسسه صدرا محاسب


ایمیل زیر برای بنده ارسال شده است عینأ درج می نمایم .شخصأ هیچ گونه شناختی از موسسه مذبور ندارم توصیه میکنم پیش از هر اقدامی تحقیق کافی بنمایید.


موسسه حسابداری صدرا محاسب <sadraacc@gmail.com>

باسلام این موسسه درجهت رفع مشکل دانشجویانی که بعد از فارغ التحصیلی دارای دغدغه کار هستن ولی اطلاعات کاری خوبی نیز ندارند گام اساسی برداشته است دراین راستا موسسه کتابی تحت عنوان فنون حسابداری از تئوری تاعملی تدوین نموده است .درضمن این موسسه باتخفیف 20% برای دانشجویان این کتاب را عرضه مینماید .جهت همکاری با این موسسه ویا دریافت کتاب با شماره های ذیل درخدمت هستیم :09137790866و03517268318و09127292421
سه‌شنبه 14 آبان 1392 @ 06:50 ب.ظ


حکمت بازیهای کودکی

تازه فهمیدم که بازی های کودکی حکمت داشت!..

زووووو.. تمرین روزهای نفس گیر زندگی...

الاکلنگ، تمرین دیدن بالا و پایین دنیا...

سرسره، تمرین سخت بالا رفتن و راحت پایین آمدن...

گل یا پوچ، دقت در انتخاب!!

 

تحلیل بازار سهام در هفته گذشته


در هفته گذشته تلاش شرکت بورس برای کنترل شاخص کاملا مشخص بود، از هفته های ماقبل پیگیری های مسئولین برای افزایش عرضه توسط سهامداران اصلی ادامه داشت تا در هفته قبل این عرضه ها به اوج خود رسید و ارزش معاملات ٧٠٠ میلیارد تومانی را هم در یک روز رقم زد. از سویی دیگر گزارشات ٦ ماهه شرکتها نیز با احتیاط فراوان و پنهان کاری به بازار اعلام می شد تا انتظارات افزایشی بیش از پیش در بازار شکل نگیرد. مصاحبه های مسئولین مبنی بر حبابی بودن بازار و یا بالا رفتن ریسک بازار نیز در کنار سایر تلاش های آنان برای جلوگیری از افزایش شاخص بود.
به طور مسلم مسئولین و سازمان بورس علاقه ای ندارند تا پول وارد شده به بازار از آن خارج شود همچنین در سالهای قبل نیز سعی می نمودند تا رشد بازار پرشتاب و ادامه دار نباشد. رشد شتابان نمادها و شاخص باعث می شود تا قیمت سهام سال آتی در سال جاری پیش خور گردد و ارزش بازار شرکتها از ارزش واقعی آنها فاصله گیرد که این امر در بلند مدت بیشتر به ضرر بازار خواهد بود چرا که باعث می گردد تا پول نیز از بازار خارج شود و حتی پول افراد حرفه ای بیشتر خارج می گردد چرا که ریسک کمتری را قبول می نمایند ولی اگر امید به رشد در آینده وجود داشته باشد و با وقفه هایی قیمت سهام شرکتها رشد نماید پول وارد شده نیز به آسانی خارج نخواهد شد. عده ای معتقدند که این رویه سازمان می تواند سرمایه گذاران کوتاه مدت را از بازار خارج نماید و یا ترس از توقف نمادها باعث خروج پول از بازار گردد اما باید دقت نمود که بازار سرمایه و سهام برای سرمایه گذاری کوتاه مدت نمی تواند و نباید مناسب باشد و تجربه نشان داده است افرادی که با دید کوتاه مدت در این بازار سرمایه گذاری نموده اند کمترین نفع را برده و یا حتی متضرر شده اند در نتیجه افراد تازه وارد باید با دید سرمایه گذاری بلند مدت وارد این بازار شده تا بتوانند بازده بالاتری را هم کسب نمایند در این شرایط ماندگاری پول های وارد شده نیز بیشتر می گردد.
نمادهای مورد توجه هفته قبل در هفته گذشته نماد تاپیکو بیشترین توجه ها را به خود جلب نمود و البته با عرضه سهامداران اصلی نیز مواجه شد. به نظر میرسد که رشد قیمتی این شرکت بیشتر حاصل تلاش برخی گروه ها می باشد تا افزایش ارزش واقعی و یا خالص ارزش دارایی های این شرکت که عرضه سهامداران اصلی نیز به نوعی نشان از نظر آنان مبنی بر عدم تغییر آنچنانی در ارزش در دارایی های این شرکت است.
دیگر نماد پر ببینده در هفته گذشته پالایش نفت بندرعباس بود. شایعاتی در هفته های قبل مبنی بر پوشش ١٨٠٠ ریالی سود هر سهم این شرکت در گزارش ٦ ماهه منتشر شد اما اعلام پوشش حدودا ٥٠ درصدی پیشبینی در صورتهای مالی ٦ ماهه این شرکت انتظارات را از این نماد کاهش داد تا این شرکت نیز در هفته گذشته صف فروشسنگینی را تجربه نماید. با توجه به اینکه این شرکت از ابتدای سال به نوعی به عنوان لیدر بازار مطرح بوده است انتظار میرود که با برگشت این شرکت شرایط بازار نیز بهبود پیدا نماید. انتظارات از افزایش سود هر سهم این شرکت تا پایان سال همچنان بالا می باشد.
با وجود اینکه پتروشیمی جم مدت کوتاهی است که وارد بازار شده است اما مورد اقبال بازار قرار گرفته است و در هفته قبل نیز جزء نمادهای پر بیننده بوده است. با توجه به اینکه این شرکت با تمام ظرفیت خود مشغول فعالیت نمی باشد انتظار برای رسیدن به ظرفیت کامل باعث افزایش پیش بینی ها از سودآوری این شرکت شده است. همچنین احتمال تغییر در سهامداران اصلی شرکت نیز می تواند بر قیمت هر سهم تاثیر گذار باشد.
نماد گسترش نفت و گاز پارسیان دیگر نماد پربیننده بود. این هلدینگ پتروشیمی مانند سایر هلدینگ های پتروشیمی بازار با اقبال مواجه بود. البته مثال مشابه تاپیکو را در این نماد نیز می تواند زد. نمادهای پتروشیمی پردیس و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر را بر ارزش بازار این شرکت دارند اما با وجود شرایط معمولی نمادهای زیر مجموعه این نماد در هفته های اخیر با رشد همراه بوده است.
رشد پتروشیمی خلیج فارس و به تبع آن تاپیکو باعث رشد نفت و گاز پارسیان نیز شده است. باید توجه نمود که نسبت ارزش بازار به خالص ارزش دارایی ها خصوصا در نمادهای تاپیکو و پارسان کم شده است که این مهم می تواند ریسک آنها را بالا ببرد. البته کم بودن این نسبت در نماد پارسیان با توجه به دراختیار داشتن درصد مدیریتی شرکتهای زیر مجموعه ممکن است که توجیه پذیر باشد ولی در نماد تاپیکو اینگونه نیست.
نماد هلدینگ خلیج فارس نیز با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند به ارزش بازار بالاتری دست پیدا نماید.
پالایش نفت اصفهان نیز در هفته گذشته بعد از اعلام گزارش عجیب خود با صف فروش همراه شد. شرکت اعلام نموده بود که درآمد حاصل از فروش یارانه ای را در بودجه خود نیاورده است که در نوع خود جالب توجه بود. در بین شرکتهای پالایشگاهی پالایش نفت اصفهان محتاط ترین گزارشات را به بازار اعلام می نماید از سویی دیگر پالایش نفت بندرعباس سعی می کند که سود خود را تا حد ممکن نشان دهد. به هرترتیب بازار در هفته گذشته بیشترین نگاه ها را در گروه پالایشگاهی بعد از بندرعباس به اصفهان داشته است.
پیش بینی هفته آتی با توجه به اینکه اکثر گزارشات ٦ ماهه شرکتها به بازار اعلام شده است و بازار سیگنال جدیدی از این گزارشات نگرفته است محرک خاصی برای هفته های آتی دیده نمی شود و در حوزه سیاست خارجی نیز به نظر می رسد مذاکرات تا رسیدن به نتیجه ملموس هنوز زمان نیاز دارد.
در حوزه داخلی نیز انتشار اخباری مانند تعیین نرخ خودروها و یا تغییر سود بانکی که زمزمه آن به گوش می رسد می تواند تاثیرات خاص خود را داشته باشد البته این اخبار نمی تواند چندان فضای کلی بازار را تغییر دهد.
با توجه به شرایط چهارشنبه در بازار انتظار می رود که بازار روز شنبه بازار به مراتب بهتری باشد البته رشد ادامه دار آن نیاز به خبر جدید و یا شکل گیری انتظار جدید دارد و شاید در هفته آتی شاخص کل روند متعادل تری را در پیش بگیرد.
شنیده ها :
پتروشیمی جم

گفته می شود که گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان قصد واگذاری درصد سهام خود را در محدوده ٢٣٠٠

تومان در این شرکت دارد.
کالسیمین
با توجه به افزایش قیمت روی و امکان استفاده این شرکت از باطله های خود انتظار برای دستیابی به سود ٢ هزار
ریالی از این نماد تا پایان سال وجود دارد.
کارت اعتباری ایران و کیش
با توجه به تغییر در اعضای هیات مدیره و ورود بانک تجارت با دو عضو به هیات مدیره این شرکت انتظار
انعقاد قراردادهای جدید با این شرکت زیاد شده است.
پتروشیمی شیراز
با توجه به شرایط فعلی انتظارات از سود سال جاری این شرکت در محدوده ١٨٥٠ ریال به ازاء هر سهم می باشد.
پتروشیمی زاگرس
٢ میلیون تن تولید / در صورت دستیابی شرکت به ٤ رسیدن به سود ٦٥٠٠ ریالی برای هر سهم شرکت مورد
انتظار است.
تاپیکو
انتظار می رود که فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در شهریورماه سال آتی به بهره برداری برسد.


با تشکر از آقای سید حسین موسویان بابت ارسال این مطلب

نخند

ﻧﺨﻨﺪ !  

ﺑﻪ ﺳﺮ ﺁﺳﺘﯿﻦ ﭘﺎﺭﻩ ﯼ ﮐﺎﺭﮔﺮﯼ ﮐﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭﺕ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭼﯿﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺍﺭﺑﺎﺏ
ﻧﺨﻨﺪ !
ﺑﻪ ﭘﺴﺮﮐﯽ ﮐﻪ ﺁﺩﺍﻣﺲ ﻣﯽ ﻓﺮﻭﺷﺪ ﻭ ﺗﻮ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤیخری
ﻧﺨﻨﺪ !
ﺑﻪ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺯﺣﻤﺖ ﺭﺍﻩ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺷﺎﯾﺪ ﭼﻨﺪﺛﺎﻧﯿﻪ ﯼ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻣﻌﻄﻠﺖ ﮐﻨﺪ
ﻧﺨﻨﺪ !
ﺑﻪ ﺩﺑﯿﺮﯼ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﻭ ﻋﯿﻨﮑﺶ ﮔﭽﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﻘﻪ ﯼ ﭘﯿﺮﺍﻫﻨﺶ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻩ ....
ﻧﺨﻨﺪ !
ﺑﻪ ﺩﺳﺘﺎﻥ ﭘﺪﺭﺕ
ﺑﻪ ﺟﺎﺭﻭ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺎﺩﺭﺕ
ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻫﺮﺻﺒﺢ ﻧﺎﻥ ﺳﻨﮕﮏ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ
ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﯼ ﭼﺎﻕ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ
ﺑﻪ ﺭﻓﺘﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺩﺭﮔﺮﻣﺎﯼ ﺗﯿﺮﻣﺎﻩ ﮐﻼﻩ ﭘﺸﻤﯽ ﺑﻪ ﺳﺮﺩﺍﺭﺩ
ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﯼ ﺁﮊﺍﻧﺴﯽ ﮐﻪ ﭼﺮﺕ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ
ﺑﻪ ﭘﻠﯿﺴﯽ ﮐﻪ ﺳﺮﭼﻬﺎﺭﺭﺍﻩ ﺑﺎ ﮐﻼﻩ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺭﺍ ﺑﺎﺩ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ
ﺑﻪ ﻣﺠﺮﯼ ﻧﯿﻤﻪ ﺷﺐ ﺭﺍﺩﯾﻮ
ﺑﻪ ﻣﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﯾﻪ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﺗﺎ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﯼ ﮐﻨﺘﻮﺭ ﺑﺮﻗﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻨﻮﯾﺴﺪ
ﺑﻪ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﻗﺎﻟﯽ ﭘﻨﺞ ﻣﺘﺮﯼ ﺭﻭﯼ ﮐﻮﻟﺶ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﻭ ﺩﺭﮐﻮﭼﻪ ﻫﺎ ﺟﺎﺭ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ
ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﺟﻨﺎﺳﺶ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﺰﺕ ﻣﯽ ﺭﯾﺰﺩ
ﺑﻪ ﭘﺎﺭﮔﯽ زیر ﺟﻮﺭﺍﺏ ﮐﺴﯽ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺴﯽ
ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﻭ ﺭﻭ ﺑﻮﺩﻥ ﭼﺎﺩﺭ ﭘﯿﺮﺯﻧﯽ ﺩﺭﺧﯿﺎﺑﺎﻥ
ﺑﻪ ﭘﺴﺮﯼ ﮐﻪ ﺗﻪ ﺻﻒ ﻧﺎﻧﻮﺍﯾﯽ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ
ﺑﻪ ﻣﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭﺧﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺷﻠﻮﻍ ﻣﺎﺷﯿﻨﺶ ﭘﻨﭽﺮﺷﺪﻩ
ﺑﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮﯼ ﮐﻪ ﺳﻮﺍﺭﺗﺎﮐﺴﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﻠﻨﺪ ﺳﻼﻡ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ
ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﭘﻮﻝ ﺧﺮﺩ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺁﺩﺍﻣﺲ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ
ﺑﻪ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯽ ﺑﺮﺩﻭﺵ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﻧﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﭼﻨﺪﮐﯿﺴﻪ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﺳﺒﺰﯼ
ﺑﻪ ﻫﻮﻝ ﺷﺪﻥ ﻫﻤﮑﻼﺳﯽ ﺍﺕ ﭘﺎﯼ ﺗﺨﺘﻪ
ﺑﻪ ﻣﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻧﮏ ﺍﺯﺗﻮ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺑﺮﮔﻪ ﺍﯼ ﭘﺮﮐﻨﯽ
ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻟﻔﻈﯽ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﻧﻤﺎﯾﺸﯽ
ﻧﺨﻨﺪ ، ﻧﺨﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﺭﺯﺷﺶ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺧﺮﺩﺗﺮﯾﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﯼ ﻧﺎﺑﺠﺎﯼ ﺁﺩﻣﻬﺎ ﺑﺨﻨﺪﯼ!!
ﮐﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﯽ ﭼﻪ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﭘﺮ ﺩﺭﺩﺳﺮﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ !!!
ﺁﺩﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻫﺮﮐﺪﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﻭ ﻫﻤﻪ ﮐﺴﻨﺪ !
ﺁﺩﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺭﻭﺯﯾﺸﺎﻥ ﺗﻘﻼ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ
ﺑﺎﺭ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ
ﺑﯽ ﺧﻮﺍﺑﯽ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ
ﮐﻬﻨﻪ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﻨﺪ
ﺟﺎﺭ ﻣﯽ ﺯﻧﻨﺪ
ﺳﺮﻣﺎ ﻭ ﮔﺮﻣﺎ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ
ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻫﻢ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ

ﻧﺨــــــــــــــــﻨﺪ