مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

چگونه اعتماد سازی سازمانی به وجود آوریم؟

یکی از پژوهشگران می‌گوید: "زمانی که کودکی هفت‌ساله‌‌ بودم، مادرم من و برادرم را در کلاس شنا ثبت‌نام کرده بود‌. من موقع شنا کردن، از ترس غرق‌شدن مرتب دست‌وپا می‌زدم‌. این ترس همیشه موقع شنا کردن همراهم بود‌.

ادامه مطلب ...

چگونه به هدف بزنیم؟

کمانگیر پیر و عاقلی در مرغزاری در حال آموزش تیراندازی به دو جنگجوی جوان بود.

ادامه مطلب ...

خلف وعده و تبعات آن

پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت سرباز پیری را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می داد.

ادامه مطلب ...

برخورد با شایعه

هر زمان شایعه ای رو شنیدید و یا خواستید شایعه ای را تکرار کنید این فلسفه را در ذهن خود داشته باشید!

ادامه مطلب ...

ارتقای زندگی شغلی مدیران

شاید مدیران با زیرفشار قرارگرفتن ازسوی بالادستان، توقع و سوءتفاهم زیردستان و رقابت با همکاران، از بداقبال‌ترین مردم به لحاظ شغلی باشند، پس آنان باید همچون فنر مقاوم و قابل انعطاف باشند.

مدیران نمی‌توانند درباره وضع موجود به شکایت بپردازند، وظیفه یک مدیر پذیرفتن آن چیزی است که از وی توقع می‌رود و نیز اینکه با صبر و حوصله سدهای سر راه مدیریت را از میان بردارد.

درهمین راستا نکاتی چند جهت ارتقای زندگی شغلی مدیران تقدیم می شود.

ادامه مطلب ...

نیایش نامه مدیر

خداوندا ، اینک که به من توفیق خدمت به مردم را عنایت کرده اى:

به من آن توانایى را مرحمت فرما تا به درستى خود را بشناسم و دریابم چه کسى هستم؟ چه مى توانم انجام دهم؟ و چه نمى توانم انجام دهم؟ و چه نباید انجام دهم؟

ادامه مطلب ...

آرامش

آرامش سنـگ یا آرامش بـرگ؟

مرد جوانی کنار نهر آب نشسته بود و غمگین و افسرده به سطح آب زل زده بود.

استادی از آنجا می گذشت. او را دید و متوجه حالت پریشانش شد و کنارش نشست.


ادامه مطلب ...

فکر نو

ساختمان کتابخانه انگلستان قدیمی بود و تعمیر آن نیز فایده ای نداشت. قرار بر این شد کتابخانه جدیدی ساخته شود. اما وقتی ساخت بنا به پایان رسید، کارمندان کتابخانه برای انتقال میلیون ها جلد کتاب دچار مشکلات دیگر شدند.

یک شرکت انتقال اثاثیه از دفتر کتابخانه خواست که برای این کار سه میلیون و پانصد هزار پوند بپردازد تا این کار را انجام دهد. اما به دلیل فقدان سرمایه کافی، این درخواست از سوی کتابخانه رد شد. فصل بارانی شدن فرا رسید. اگر کتابها بزودی منتقل نمی شد خسارات سنگین فرهنگی و مادی متوجه انگلیس می گردید. رییس کتابخانه بیشتر نگران شد و بیمار گردید.

ادامه مطلب ...

افراد سرسخت و مشکل آفرین

همه ما در زندگی خود با افراد سرسخت و مشکل‌آفرین مواجه شده‌ایم و متاسفانه در بسیاری از مواقع مجبور به همکاری و کنار آمدن با این گونه افراد بوده‌ایم. برخورد با این افراد در اکثر اوقات باعث عصبی شدن و حتی ایجاد اختلال در زندگی اجتماعی و حتی خانوادگی ما می‌شود. واقعیت این است که همیشه شرایط سخت و دشوار با حضور چنین افرادی بد و بدتر می‌شود. برقراری ارتباط با این گروه برحسب نوع ارتباطی که ما با آنها داریم، می‌تواند بسیار سخت و دردسرساز باشد، بنابراین باید اطلاعات خود را درخصوص روش برقراری ارتباط با چنین افرادی بالا برده تا در این ارتباطات دچار کمترین لطمه و صدمه روحی و عصبی شویم.

اولین سوالی که در برخورد با این افراد به ذهن خطور می‌کند، این است که چرا اینقدر مشکل‌ساز بوده و چرا برقراری ارتباط با این افراد تا این اندازه سخت و دشوار است؟

ادامه مطلب ...

همت بلند دار

از «فورد» میلیاردر معروف آمریکایی و صاحب یکی از بزرگترین کارخانه های سازنده انواع اتومبیل در آمریکا پرسیدند: «اگر شما فردا صبح از خواب بیدار شوید و ببینید تمام ثروت خود را از دست داده اید و دیگر چیزی در بساط ندارید، چه می کنید؟»

ادامه مطلب ...

فقط سه کلمه

پس از 11 سال زوجی صاحب فرزند پسری شدند. آن دو عاشق هم بودند و پسرشان را بسیار دوست داشتند. فرزندشان حدوداً دو ساله بود ، که روزی مرد یک بطری دارو که در آن باز بود را در وسط آشپزخانه مشاهده کرد و چون برای رسیدن به محل کار دیرش شده بود به همسرش گفت که درب بطری را ببندد و آنرا در قفسه قرار دهد.مادر پر مشغله موضوع را به کل فراموش کرد.

پسر بچه کوچک بطری را دید و رنگ آن توجهش را جلب کرد به سمتش رفت و همه آنرا خورد.او دچار مسمومیت شدید شد و به زمین افتاد.

ادامه مطلب ...

پولشویی چیست؟

پول شویی معادل فارسی money laundering است. پول کثیف نیز ترجمه لغت به لغت dirty money است. پول کثیف، پولی است که از محل کسب و کارهای کثیف و غیر قانونی به دست آمده باشد. کسب و کار هایی همچون قاچاق مواد مخدر ، قاچاق انسان، خرید و فروش زنان و کودکان، قاچاق اسلحه ، باجگیری ، ترور و.....

پولشویی عبارتست از هرگونه عمل یا شروع به عملی به منظور پنهان ساختن یا تغییر ماهیت غیرقانونی درآمدهای حاصل شده به نحوی که به نظر می رسد منشا تحصیل آنها قانونی بوده اند. پولشویی تنها نقل و انتقال و مبادله یا خرید و فروش نیست بلکه وسیع تر از این مفاهیم است . مقصود اصلی این است که درآمد نامشروع را مشروع جلوه دهند و در سیستم اقتصادی جامعه وارد نمایند و باید هر چیزی که به پولشویی کمک می کند اعم از فعل یا ترک فعل ممنوع شود.

ادامه مطلب ...

تصمیم گیری(2)

در بخش قبل در باره تصمیم گیری و ضرورت و تاثیر آن در زندگی فردی و همچنین انواع تصمیم گیری مطالبی ارائه شد،در ادامه به عوامل تاثیر گذار در تصمیم گیری و مراحل تصمیم گیری و راهکارهای تصمیم گیری درست و منطقی می پردازیم.

ادامه مطلب ...

اهمیـت خواب و چگونـگی خوابیـدن

اهمیـت خواب و چگونـگی خوابیـدن
ساعت 11 شب بدنمان در چه وضعی است؟
12 شب یا 3 نیمه شب چطور؟
برای سالم زیستن همین بس که، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم.
پس لطفا به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:


ادامه مطلب ...

تصمیم گیری (1)

اولین تصمیم یا بهترین تصمیم

اولین راه حلی که به ذهن می آید بهترین راه حل نیست. اگرچه شرایط فیزیکی یا عوامل بیرونی گاهی موجب محدود ساختن انتخاب ما می شوند ولی در هر حالتی که بسر بریم توانایی گزینش داریم. دانش عمومی، اطلاعات ویژه، ارزش و سلیقه افراد بر تصمیم گیری آنها اثر می گذارد. .....

ادامه مطلب ...

شهامت گذشتن از گردوها

شهامت گذشتن از گردوها

حکایت میکنند که روزی مردی ثروتمند سبدی بزرگ را پر از گردو کرد، آن را پشت اسب گذاشت و وارد بازار دهکده شد، سپس سبد را روی زمین گذاشت و به مردم گفت این سبد گردو را هدیه میدهم به مردم این دهکده، فقط در صف بایستید و هر کدام یک گردو بردارید. به اندازه تعداد اهالی، گردو در این سبد است و به همه می‌رسد."

ادامه مطلب ...

هفت عادت انسان‌های ناموفق(2)

عادت چهارم: آنها راحت تسلیم می‌شوند!

آدم‌های موفق از ناموفق‌ها و شکست‌خورده‌ها به عنوان پله‌هایی برای بالا رفتن استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب ...

هفت عادت انسان‌های ناموفق(1)

هفت عادت انسان‌های ناموفق

عادت اول: آنها منفی فکر می‌کنند، منفی حرف می‌زنند و منفی عمل می‌کنند!

آنها در هر شرایطی فقط مشکلات را می‌بینند. همیشه شکایت می‌کنند که آفتاب خیلی داغ است، باران گل‌های باغچه‌شان را خراب کرده، باد موهای‌شان را به هم ریخته و ... خلاصه، فکر می‌کنند همه عالم برخلاف میل آنهاست. همیشه مشکل را می‌بینند و هیچ‌وقت راه‌حل را نمی‌بینند.

ادامه مطلب ...

سه مرحله برای دستیابی به اهداف

سه مرحله برای دستیابی به اهداف

▪ ما زمانی به اهدافمان می‌رسیم که:
۱) بدانیم که به چه چیزی می‌خواهیم برسیم.        (هدف و مقصد)
۲) بدانیم چه‌طور باید به آن هدف رسید.             (شناخت مسیر)
۳) شور و شوق رسیدن به هدف را داشته باشیم .(سوخت لازم برای طی کردن مسیر)

اگر هرکدام از این موارد وجود نداشته باشند این فرآیند ناقص می‌شود و مسلماً به هدفمان نمی‌رسیم.
اکثر کتاب‌ها این عوامل را به ما نشان می‌دهند ولی مهمتر از همه حفظ کردن آنها تا پایان مسیر است. باید در کل مسیری که تا هدف داریم این سه عامل را داشته باشیم، یعنی هدفمان را بشناسیم، مسیر را پیدا کنیم و سوخت لازم را برای رسیدن به هدف داشته باشیم.

سه اصل خوشبختی و بدبختی

سه اصل خوشبختی و بدبختی

خوشبختی ما در سه جمله است:

تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا

ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم:

حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا

ایدز

این هفته همه جا صحبت از بیماری ایدز است بر آن شدم تا مطلب زیر را که در روزنامه جام جم چاپ شده بود را منتشرنمایم تا جوانان پاک این سرزمین که وبلاگ را مطالعه می کنند سفیران گسترش سلامت و بهداشت در جامعه باشند. و امیدوارم با کمک و همیاری هم در نشر اخبار سلامت کوشا باشیم.

ادامه مطلب ...

انسانیت

انسانیت، ساده یا پیچیده!

یکشنبه هفته پیش با همسرم و دو  فرزندم رفته بودیم یک رستوران غذای خانگی که هم آشپزخانه بود هم چند تا میز گذاشته بود برای مشتریها افراد زیادی اونجا نبودن 4نفر ما بودیم با یه پیرزن و پیرمرد که حدوداً70 سالشون بود.
ما غذا مون رو سفارش داده بودیم که یه مردجوان نسبتا 35 ساله اومد
 تو رستوران یه چند دقیقه ای گذشته بود که اون جوان گوشیش زنگ خورد البته من با اینکه بهش نزدیک بودم ولی صدای زنگ خوردن گوشیش رو نشنیدم ،بگذریم شروع کرد با صدای بلند صحبت کردن و ...

ادامه مطلب ...

آشنائی با دو انجمن معتبر حسابداری

آشنائی با دو انجمن معتبر حسابداری

برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد

CIMA و ACCA دو انجمن حرفه‌ای بسیار معتبر حسابداری هستند که مرکز آنها در انگلستان و در تمام نقاط دنیا یا نمایندگی دارند یا به هر نحوی شناخته شده‌اند.

این انجمن‌های حرفه‌ای معتبر دنیا ابتدا افرادی را که دارای شرایط لازم هستند به عنوان دانشجو قبول می‌کنند و سپس سالی دو یا چند بار از دانشجویان آزمون کتبی به‌عمل می‌آورند و کسانی که بتوانند از عهده امتحانات بسیار مشکل آنها برآیند و سابقه کاری مفید نیز داشته باشند، به عنوان عضو آن انجمن‌ها شناخته می‌شوند.

ادامه مطلب ...