مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

چای

گروهى از فارغ التحصیلان قدیمى یک دانشگاه که همگى در حرفه خودآد م هاى موفقى شده بودند، با همدیگر به ملاقات یکى از استادان قدیمى خود رفتند. پس از خوش و بش اولیه،هر کدام از آنها در مورد کار خود توضیح می داد و همگى از استرس زیاد در کار و زندگى شکایت می کردند.
استاد به آشپزخانه رفت و با یک کترى بزرگ چاى و انواع و اقسام فنجان گوناگون، از پلاستیکى و بلور و کریستال گرفته تا سفالى و چینى و کاغذى(یکبار مصرف) بازگشت
ادامه مطلب ...

آداب مصاحبه شغلی

آداب مصاحبه شغلی:

خلاصه

بـعد از ارسال رزومه تان، برای مصاحبه دعوت شده اید. این اولـیــن قدم به سمت شغل مورد نظرتان است. رزومه شما هـویتـــتان را اعـلام می کند، اما رفتار های شما، چه خوب چه بد،میتواند تاکیدی بر آنها باشد. حال نوبت آن است که مهارت هایتان را نشان دهید

 

ادامه مطلب ...

رزومه نویسی

چطور یک رزومه مناسب و مفید تهیه کنیم:

1. طول رزومه : حداکثر 2 صفحه. استثنایی وجود ندارد.

 

ادامه مطلب ...

تقلید

 

پررو بازی کلاغ و خرس:

یه کلاغ و یه خرس سوار هواپیما بودن کلاغه سفارش چایی میده چایی رو که میارن یه کمیشو میخوره ،باقیشو می پاشه به مهموندار.

مهموندار میگه: «چرا این کارو کردی؟»

ادامه مطلب ...

سرمایه فکری

سرمایه فکری :
برای اولین بار در سال
۱۹۶۹
واژه سرمایه فکری توسط جان کنت گالبرایث اقتصادان، به منظور توضیح و تبیین شکاف مابین ارزش دفتری و ارزش بازار مؤسسات بکار رفت. پس از وی، کارل اریک اسویبی حسابدار سوئدی عدم انعکاس دارایی های فکری در ترازنامه های سنتی را مورد توجه قرار داد.

ادامه مطلب ...

چیزهائی هستند که مهم اند!

مردی پسر تنبلی داشت که از زیر کار در می‌رفت و همه چیز را به شوخی می‌گرفت. روزی او را نزد حکیم آورد و گفت: "از شما می‌خواهم به این پسر من چیزی بگویید که دست از این تنبلی و بی‌تفاوتی‌اش بردارد و مثل بقیه بچه‌های این مدرسه به دنیای واقعیت و کار و تلاش برگردد."

ادامه مطلب ...

چه وقت بهتر است از مشتریان ذره ذره پول بگیریم؟

هر مدیری که نقش تعیین قیمت را بر عهده داشته است، مسلما با این مساله درگیر شده است، که آیا قیمت‌ها را جزءبندی کند – یعنی هزینه بخش‌های مختلف را جداگانه دریافت نماید، مثلا هزینه حمل‌و نقل، هزینه نصب یا گارانتی و غیره – یا اینکه کل هزینه‌ها را یک‌جا حساب کند و به مشتری یک قیمت کلی بدهد. در ادامه نشان می‌دهیم که چه تصمیمی بهتر است.

ادامه مطلب ...

مدیریت موفق مثل شعبده بازی است

مدیریت موفق مثل شعبده بازی است

متن حکایت

یک روز رئیس یک شرکت در رستورانی، واقع در مرکز شهر ناهار می‌خورد.

ادامه مطلب ...