مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

مدیریت و حسابداری

نکاتی در باب مدیریت و حسابداری

نیایش نامه مدیر

خداوندا ، اینک که به من توفیق خدمت به مردم را عنایت کرده اى:

به من آن توانایى را مرحمت فرما تا به درستى خود را بشناسم و دریابم چه کسى هستم؟ چه مى توانم انجام دهم؟ و چه نمى توانم انجام دهم؟ و چه نباید انجام دهم؟

آن چنان توانایى به من ده تا بتوانم از نیروى خود به بهترین وجه ممکن در حل مشکلات و مسائل استفاده نمایم.

آن چنان شعور و فهمى به من ارزانى دار تا با شادمانى و روحیه ى قوى بتوانم به اشتباهات خود معترف بوده و از آنها تجربه بیاموزم.

آن چنان تواضع و فروتنى به من عنایت فرما تا با برخوردارى از آن، حتى از کسانى که از لحاظ سابقه و رتبه از من کم تجربه ترند، چیزى بیاموزم.

آن چنان ادراک و احساسى به من ارزانى دار، تا بتوانم عکس العمل اعمال خود را در دیگران مشاهده و با تجدید نظر در کردار و گفتار خود موارد برخورد و عیب و نقص را مرتفع سازم.

آن چنان بینشى عطا فرما تا بتوانم ارزش کسانى را که با من در تماس کارى هستند، تشخیص داده و آنها را محترم شمرده، مانع پیشرفت آنها نشوم و وسیله ى پیشرفت خود را در عقب ماندگى و خرد کردن آنها فراهم نسازم.

آن چنان فراست و هوشیارى به من ده تا خود را نیز عضوى از گروه حس کرده و همیشه با مشورت دسته جمعى در راه پیشرفت کار گروهى کوشا باشم.

آن چنان نیروى اغماض به من مرحمت کن تا اشتباهات زیردستان را بزرگتر از آن چه که هست جلوه نداده و آن ها را به حساب آموزش واقعى و یاد گرفتن آنان قرار داده، همیشه از حقوق آنان دفاع کرده و نسبت به اعمال آن ها قبول مسئولیت نمایم.

آن چنان صبر و شکیبایى به من عنایت فرما تا با امکانات موجود، ساده و بى آلایش زندگى کنم و در نهایت صرفه جویى براى بهبود اوضاع و روش ها بکوشم.

آن چنان شجاعتى به من ده تا در هر زمان که نیاز باشد تصمیم گرفته و زمانى نیز که ضرورى نباشد از اخذ تصمیم عجولانه پرهیز کنم.

سپاس من به تو اى خداى بزرگ که همه ى نعمت ها را به ما ارزانى داشتى و عنایتى فرما که در نتیجه ى اعمال مدیریت صحیح، رضایت هر چه بیشتر بندگان ترا فراهم سازم، زیرا مى دانم که رضاى تو در جلب رضایت بندگان تو نهفته است.

آمین یا رب العالمین.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد